Friday, April 16, 2010

aku bersyukur padamu

ya Allah ya tuhanku...
sesungguhnya aku bersyukur pada-Mu
kau berikan aku segala rahmat dan rezeki Mu...
kau berikan aku petunjuk di kala aku memerlukan...
Kau berikan aku kekuatan tika aku jatuh, tika aku menghadapi dugaan Mu, tika aku dalam kesusahan...
Kau berikan aku segalanya...
tetapi aku manusia...
masih lagi bersikap naif dan sombong...
tidak bersyukur bila dikurniakan nikmat hidup, keselesaan, rezeki dari Nya...
aku masih lagi lalai dalam menunaikan suruhan Mu
aku masih lagi lalai dalam menuntut syariat Mu...
sesungguh nya aku amat jahil...
tapi aku bersyukur di atas apa yang telah dikurniakan...
aku akan berusaha mendalami agama Mu

Ya ALLLAH
jauhilah aku dari segala kejahatan...
tunjukan lah aku jalan yang benar...
sesungguhnya hambamu yang hina ini bersyukur atas nikmat hidup yang telah dikurniakan Mu...

Ya ALLAH
berikanlah petunjuk kepada kaum keluargaku
rahmatilah mereka semua...
kau kurniakanlah rezeki dan nikmatmu pada mereka
dan jauhilah mereka dari azab api nereka....
aku memohon pada Mu Ya ALLAH
kau berikanlah petunjuk semoga mereka menjadi muslim yang berjaya....

Ya ALLAH
kau rahmatilah kedua dua orang tuaku
jauhilah mereka dari azab api nereka...
sesungguhnya aku berharap mereka tenang di alam sana...
aku amat rindukan mereka...
hanya doa dan ayat suci Al-Quran dapat ku sedekahkan pada mereka bagi menerangi pusara mereka...
terima kasih kepada mu Ya ALLAH kerana memberi aku merasai nikmat kasih sayang ibu bapa biarpun hanya sementara....
aku terima seadanya...
semua sudah menjadi ketentuan Mu...
aku terima dengan redha...
doa dan ayat suci Al-Quran juga ku sedekahkan pada allahyarham dam allahyarhamah atuk, tok, tokki,wan, pak long, pak su, pak cik din, serta seluruh kaum keluarga ku... AL-FATIHAH...
begitu juga pada seluruh umat islam yang telah meninggalkan dunia yang hanya sementara...

Ya ALLAH...
sesungguhnya kau berikan lah petunjuk pada rakan teman ku...
tanpa mereka aku tidak mungkin akan berjaya...
aku juga berharap mereka akan berubah menjadi insan yang lebih mulia disamping mu Ya ALLAH...
aku bersyukur atas nikmat yang telah Kau berikan....
aku berdoa agar mereka memperoleh kejayaan yang cemerlang...
aku juga bersyukur dan berterima kasih atas segala usaha guru yang telah bersusah payah memberiku tunjuk ajar...
Kau rahmatilah mereka dan aku berdoa agar aku memperoleh ilmu yang halal hendaknya...

Ya ALLAH...
sesungguhnya kau lah pencipta sekalian alam..
padamu aku nerserah padamu aku memohon....
sesungguhnya aku berharap aku akan menjadi insan yang lebih mulia dan berjaya...
aku memohon padamu ya allah....

amin ya rabbalalamin...

tuhan.Maha.mengetahui

0 pengumen cherita:

saljisejuk