Thursday, April 22, 2010

rakan teman

........
........
........

jangan tanya kenapa aku jadi begitu
jangan kisah kenapa aku jadi begitu
itu masalah aku, jauhi masalah aku
aku perlukan masa aku jangan kamu membuat andaian sendiri

.........
........
........

aku jahat
aku suka umpat keji orang
itu salah aku
aku sudah cuba berubah
biar masa jadi penentu

.........
.........
.........

aku perlukan kawan
bukan untuk suka tika riang
tapi untuk semua
teman untuk menangis tika sedih
teman untuk cerita kongsi masalah
teman untuk bercerita tika mulut mahu berbicara
tidak mencari yang sempurna tetapi mencari yang ikhlas
yang tidak hanya mahu menjadikan aku parasit
hidup bersama tetapi memakan aku di dalam diam

.........
.........
.........


tidak punyai niat untuk mengasing
aku sayang semua rakan teman tapi
mereka semua sempurna di mata aku
tiada yang lebih tiada yang kurang

.........
.........
.........

aku tak minta aku dikasihi
aku tak minta aku dilayan begitu baik
aku tak minta aku dikasihani
aku cuma minta sedikit rasa hormat...

0 pengumen cherita:

saljisejuk